Registreren van tijdelijke (zomer) interim werknemers

De zomermaanden komen eraan, heeft u er al aan gedacht om ook tijdelijke werknemers aan te maken in onze systemen? Wij kunnen u helpen uw systemen te optimaliseren om deze medewerkers eenvoudig te beheren. Zo heeft u finaal een goed zicht op de prestaties en kan u de verloning of facturatie van deze prestaties goed opvolgen.

De sleutel tot een vlotte gang van zaken is werken met één centraal tijdregistratiesysteem, die toegankelijk is voor de werkgever en de vaste werknemers, maar, indien gewenst, ook voor het interimkantoor en de tijdelijke werknemers. Met prime Time van primion Benelux creëert u zo’n gezamenlijke omgeving.

Mobiele app voor zowel vaste als tijdelijke medewerkers – velen voordelen

Door de mogelijkheid om met de app prime Mobile mobiel tijd te registreren en/of de planning te consulteren creëert u voor iedere werknemer gemakkelijk inzicht. Ook tijdelijke werknemers kunnen hier toegang toe krijgen om hun shift te raadplegen.

Bij wijzigingen in hun rooster krijgen ze een melding via mail. Een ander voordeel van het gebruikmaken van prime Mobile is dat het voor tijdelijke werknemers ook niet nodig hoeft te zijn een aparte badge te creëren wat weer aanzienlijk veel tijd en kosten kan schelen bij een korte arbeidsduur onder deze groep.

Berekeningen van onder meer toeslagen, prestaties en overwerk gebeuren volgens de afspraken binnen de onderneming. Meestal zullen die voor uitzendkrachten en vaste medewerkers grotendeels gelijkaardig zijn, al kunt u eventuele afwijkingen makkelijk aangeven in prime Time.’

Praktisch: werknemers inplannen en opvoeren

Hoe verloopt dit in de praktijk? Bij veel bedrijven zijn er dagelijks medewerkers van de planning op de site aanwezig om snel op de bal te kunnen spelen. Maar door samen te werken via prime Time kan dit ook perfect op afstand.

Een voorbeeld: de planner ziet in het overzicht de namen van de eigen medewerkers en kan aangeven wie ‘beschikbaar’ is op een bepaalde dag. Wanneer er een tijdelijke kracht wordt ingehuurd, wordt de betrokken medewerker meteen aan de juiste afdeling toegewezen en is gelijk planbaar. Ten slotte levert prime Time met het gebruik van de integrale personeelsplanning een grote tijdswinst op voor de teamleaders. Zij weten namelijk altijd perfect wie wanneer staat ingepland en hebben zicht welke tijdelijke werknemers hun planning volledig kunnen maken. Aangevuld door het inzicht in de vakantieplanning en beschikbaarheid van alle werknemers is dit een ideaal uitgangspunt voor een efficiënte organisatie van het werk.

Het (automatisch) importeren van grote groepen tijdelijke werknemers scheelt een hoop werk voor zowel de HR-afdeling als het interimkantoor. Bij een hoog verloop is het zeer gemakkelijk geautomatiseerd altijd de meest recente inzicht in beschikbare tijdelijke medewerkers te hebben.


Interesse in een of meerdere van deze oplossingen?

In slechts vier eenvoudige stappen helpen we u op weg:

  • Laat ons iets weten via dispatch@primion.be of +32 3 3129230.
  • We maken een afspraak met u via onze Primion Benelux More-dienstverlening.
  • Nadat we weten welke functionaliteiten u wenst, activeren we die voor u.
  • U ontvangt van ons een bevestiging die aangeeft wanneer u de nieuwe functionaliteiten kunt gebruiken.
to top
close